Mijn naam is Terena Spijker-Kroon. Ik ben een onderwijsprofessional op het gebied van begrijpend lezen, leren leren, executieve functies, ZML (Downsyndroom, autisme), dyslexie en hoogbegaafdheid.
Als stagiaire viel het mij op dat onderwijs over begrijpend lezen en onderwijs op maat geven moeilijk is. Het werd op de opleiding aangeleerd als 'meer van hetzelfde' en ik zag in de stageklas dat de leerkracht eigenlijk ook niet wist hoe ze de leerlingen vooruit kon helpen. Vanaf dat moment heb ik mij daar altijd hard voor gemaakt!
In 2016 was ik door omstandigheden zelf op zoek naar antwoorden over communicatie en van waarde zijn. Vanuit een christelijke achtergrond ontdekte toen de theorie van begrijpend lezen.
Ik wilde daarmee dat het onderwijs echt beter zou zijn dan het nu is, zodat leerlingen zich gelukkig voelen op school, leerkrachten gewaardeerd worden, ouders gehoord worden en dat we als land weer tot de top van het onderwijs horen.
Het is heel erg leuk hoe de didactische en pedagogische vaardigheden bij onderwijsprofessionals en ouders zijn versterkt met Sterk BEGRIP, waardoor leerlingen zich beter ontwikkelen.