Hoe leerlingen over tekstelementen heen lezen
Leerlingen lezen over tekstelementen heen en niet alleen leerlingen…..
Leerlingen lezen over tekstelementen heen. De leesvaardigheid gaat achteruit. Dus terecht dat het Nederland bezig houdt.
Helaas lezen veel leerlingen over tekstelementen heen. Soms bewust, soms onbewust. Maar niet alleen leerlingen doen dat, ook leerkrachten.
Bekijk het filmpje, zodat je een simpele vergelijking ontdekt. Daarmee kunt je starten om de leesvaardigheid te verbeteren.
Lees meer over hoe leerlingen over tekst elementen heen lezen.
Mijn naam is Terena Spijker-Kroon, leerkracht van origine, hoogbegaafd en met een eigen praktijk voor leerlingbegeleiding.
Na pittige omstandigheden was ik op zoek naar hoe aannames verminderd konden worden. Toen ontdekte ik de theorie van begrijpend lezen. Met een pilotschool schreef ik de didactiek/methode Sterk BEGRIP, waarmee leerlingen, leerkrachten en ouders inzichten kregen in allerlei communicatie en de resultaten gingen omhoog in PO en VO.
In het VO en MBO zag ik daarnaast het probleem van ernstig meeliftgedrag. Zo is de focus ook op 'effectief samenwerken' en 'mentale kracht' komen te liggen, zowel op leerlingniveau als op teamniveau.
Mijn aanpak is gedegen en persoonlijk. Je krijgt van mij een rijk en praktisch handelingsrepertoire om de ontwikkeling en het welbevinden te versterken.
Zal ik je ook verder helpen? Kijk bij het aanbod en neem contact om te bespreken wat ik voor je kan betekenen: contact@onderwijs2go.nl.