arrow_drop_up arrow_drop_down
Hoe leerlingen over tekstelementen heen lezen

Hoe leerlingen over tekstelementen heen lezen

Leerlingen lezen over tekstelementen heen en niet alleen leerlingen…..

Leerlingen lezen over tekstelementen heen. De leesvaardigheid gaat achteruit. Terecht houdt het Nederland bezig.

Helaas lezen veel leerlingen over tekstelementen heen. Soms bewust, soms onbewust. Maar niet alleen leerlingen doen dat, ook leerkrachten.

Bekijk het filmpje, zodat je een simpele vergelijking ontdekt. Daarmee kunt je starten om de leesvaardigheid te verbeteren.

Over de schrijver
Ik ben Terena, getrouwd en moeder van 2 dochters. Ik ben leerkracht van origine en heb verschillende klassen opgestart. Al bijna 20 jaar heb ik een eigen praktijk om kinderen met een beperking te ondersteunen in de spraak-taal-lees-schrijfontwikkeling. Ook heb ik gewerkt bij een onderwijsvernieuwer op het gebied van leren leren en begrijpend lezen. Na een intense periode met allerlei gebeurtenissen wilde ik weten: hoe zit het leven en communicatie in elkaar? Vanuit een christelijk achtergrond ontdekte ik de theorie van begrijpend lezen. Daar heb ik eerst allerlei leerlingen mee geholpen. Op de vraag van de pilotschool of ik er een schoolmethodiek van kon maken heb ik laconiek 'ja' opgezegd. Want ik wilde graag meer leerlingen bereiken en dat kan het beste via de leerkrachten. Ik heb een missie! En zo werd een droom door hard werken werkelijkheid. Trots op mijn nieuwe leeromgeving en website. Dankbaar voor de opbouwende samenwerking met scholen en blij met de fijne sparringspartners. Met elkaar leerkrachten versterken en leerlingen grip op begrip geven.
Reactie plaatsen